söndag 24 juni 2012

Onsdag

Hej, ännu en gång... ;) I onsdags var jag ju också i stallet, och då hade vi också Mindy, men det blev ingen ridning då heller, eftersom vi hade lite bråttom till ......... en häst som vi skulle provrida! :D Det är en c-ponny som är till salu, men den var dock inget för oss... Men skriver mer om henne sen, för jag har ju inte berättat färdigt om Mindy än. ;) Vi tog alltså bara hand om Mindy, jag mockade medans Alva fixade i ordning fodret, och sedan ställde Alva och pappa hö som dem sedan vattnade, och till sist bytte vi vatten också... haha, allt vi gjord i en snabb genomgång... :D

Sally, som vi provred, hade vi redan vart och tittat på onsdagen innan, men då fick ju inte jag rida (på grund av armen) så vi kollade bara hur hon var i stallet och så... Då var hon verkligen jättesnäll! Lugn och trygg. ;) Men hon var inte riktigt rätt för oss i ridningen, hon var väldigt pigg, vilket i och för sig jag tyckte va lite kul (att jobba med henne och få henne att gå bra och så), men Alva vill ju kunna rida henne också, och sen så vill man ju ha en häst som man kan lita på och rida själv också. Så vi tittar vidare helt enkelt! Vi ska faktiskt åka och provrida en annan c-ponny som är till salu på fredag, hoppas att den passar oss bättre! :D Har lite bilder på när vi provred henne, men dem finns på mammas mobil så jag kan inte lägga ut dem just nu. ;)


Inga kommentarer: