söndag 24 juni 2012

Söndag

Hej igen! Nu hade jag tänkt berätta om när jag var i stallet i söndags... Först hade vi Mindy, och jag red för första gången sen jag skada armen! :D Det blev lite dressyr i paddocken, fast red inte så länge, för det började spöregna efter ett tag... ;)

Efter det städade jag, Alva och den andra tjejen som har Mindy, vårat skåp i stallet. Det var tre tjejer till i stallet, som var med, så vi var ett gäng som satt inne i skåpskammarn och skrubbade, hihi! Det var väldigt mysigt, och vi skrattade en hel del! :) Vi började med att plocka ur alla saker som vi har i skåpet (en hel del), sedan skrubbade vi ur det med grönsåpa och vatten, och till sist sorterade vi och ställde in allt igen. ;)

Efter att vi städat i skåpet, mockade jag och Alva i Mindys hage eftersom alla hästar skulle avmaskas söndag. Till sist tog jag in Mindy så att hon kunde avmaskas... ;) Det blev en heldag i stallet alltså! :D


Inga kommentarer: