torsdag 13 september 2012

Höjdrekord...

Hej, och förlåt för denna urkassa bloggning, men jag tror faktiskt att det har vart bra att vara borta från bloggen ett litet tag, så att jag känner mig lite mer motiverad att blogga igen! ;) Har hänt mycket den senaste veckan, vet inte riktigt vad jag ska börja med att berätta om... Iallafall, här om dagen tog jag, johanna och hanna och hoppade lite! Elin var även med och höjde och sänkte hinder, plus var lite som en coach. ;) Ja, jag har ju inte riktigt vågat hoppa ordentligt med Poppan förut, då hon blir lite pigg eftersom hon tycker det är väldigt kul, så det har mest blivit lite småhinder på typ 20 cm... ;) Men denna gången blev det annorlunda! Vi skojade i början om att jag kunde ju hoppa 70 med henne, och jag var lite tveksam och sa att jag KANSKE skulle hoppa 50 med henne, tänkte mig 20 cm igen :) Blev i alla fall högre än det vi skojat om innan, och jag tänkt att jag absolut inte skulle hoppa, det blev 75! :D Det betyder alltså att det blev höjdrekord för oss! Johanna slog också höjdrekord med dressyrhästen Saga, och hoppade 80 cm! Även Hanna hoppade 60 med en av shettisarna, Fina, som kan vara jobbig ibland och som kan stanna på hindrena, men dem vägrade inte en ända gång! Riktigt bra hoppass blev det alltså, med både nöjda tjejer och hästar efteråt, tror att Poppan tyckte det var kul att hoppa av sig lite.  ;) Har lite bilder som mamma tog på mig och Poppan den här dagen, som jag lägger ut, tror dock att vissa blev lite suddiga, och så var inte ljuset så bra ute heller... ;)











Nu hinner jag inte skriva mer idag, men har en massor mer att skriva om, nämligen ett mindre lyckat ridpass som slutade med att hon rusade iväg, och denna annorlunda vecka, med prao, havets hus, ledighet och födelsedag! =)




Inga kommentarer: