lördag 22 september 2012

Till stallet snart...

Hej! Förlåt för dålig uppdatering den senaste tiden... I onsdags tog jag och Johanna och hoppade lite med Poppan och Saga igen! Julia var med och fotade lite också, tror att hon fick ett par bilder på mig och Poppan som jag skulle få. :) Det gick i alla fall bra, det märks att Poppan gillar att hoppa! Vi hoppade 75 cm denna gången också, fast i galopp (vi hoppade ju det i trav förra gången, så fick hon ta något galoppsprång före ifall hon kände för det)! =D Provade även 80 två gånger, men det blev lite för högt så då sprang hon förbi i stället... Tror att hon tyckte det såg lite högt ut, och så var hon lite trött samtidigt som jag var lite pirrig (har ju aldrig hoppat 80 förut, så det skulle ju blivit höjdrekord för oss då), så det gick inte. :) Vi sänkte i alla fall till 60 igen, så att hon fick känna på något lättare och inte sluta med att springa förbi två hinder, och det hoppa hon, även fast hon nog fundera på om hon skulle springa förbi innan, men sen märkte hon att det var lägre, haha! ;) Ska se ifall det blev någon bra bild, som jag kanske kan lägga ut här sen i alla fall. :)

Igår var två tjejer som är intresserade av att bli medryttare på Poppan (vi ska ju ha en medryttare 2 dagar i veckan, så att vi hinner med läxor och så) och provred, dem var jätteduktiga och red henne bra! :) Ska snart till stallet, fast idag ska jag inte rida, utan hon ska få vila, men tar i alla fall in och borstar henne lite, tänkte ta lite kort på henne också, så ni kanske får lite nya bilder från hagen, ifall vädret tillåter... :)


1 kommentar:

Johanna sa...

Hejsan!
Nu har vinnaren till lördagens blogg utsetts, kika in och kolla om det blev du!
Kram Johanna