måndag 19 november 2012

Zofine i söndags...

Hej! Tänkte berätta lite om hur det gick när jag red zofine, en d-ponny som Hannah rider och sköter, igår. Hon är en väldigt pigg dam, speciellt för sin ålder! Tror hon är runt 20 år... :) Det gick ganska så bra tycker jag, för att vara första gången jag rider henne iallafall... :) Det blev mycket träning på att hon skulle ta det lugnt och inte gå alldeles för snabbt eller trippa och småtrava ( det gjorde hon i och för sig inte alls mycket, utan bara lite i början och när jag skrittade av ), och även gå i en hyfsad form. Det gick som sagt rätt så bra och hon var riktigt rolig att rida även om hon är lite speciell.. ;) Man fick rida henne väldigt mycket med sitsen och ha en del tålamod märkte jag, och verkligen slappna av själv för att få henne att också göra det. Jag tog även lite trav på slutet och tränade även där på att hon skulle gå lugnt och i hyfsad form, och till slut gick det också! Ibland sänkte hon sig faktiskt rätt fint och gick lite mer med baken och ryggen kändes det som :) Jag ska rida henne på onsdag också, så då kanske någon kan fota också :))

Inga kommentarer: