lördag 21 juli 2012

Idag...

Så, över till vad jag gjorde i stallet idag! Jag började med att ta in Poppan, då jag skulle träna henne lite i paddocken. När jag skulle gå in och hämta henne i hagen, så stannade jag en liten bit ifrån och ropade på henne, och då kom hon (hon kommer inte riktigt till grinden när man ropar, men det är ju inte så konstigt då hon bara vart hos oss i en vecka). Jag behövde sedan inte knäppa fast grimskaftet, hon följde efter mig till grinden ändå, vilket jag blev väldigt glad över! Jag borstade henne lite, och sedan gick vi till lilla paddocken för att träna lite trickträning. Tränade lite på att hon skulle följa efter mig och så, och har även börjat lära henne att stanna (och stå kvar) på kommando, det gick väl så där, men det är något vi får öva på! Jag red henne aldrig idag heller, men imorn ska jag rida, och då ska mamma förmodligen vara med, så då kanske det kommer lite bilder! Efter att jag tränat med Poppan, så mockade jag hennes box, och lite senare tog jag in henne igen, och borstade lite noggrannare, även denna gången följde hon efter mig när jag hämtade henne. :D Sedan åt jag lite och efter det hjälpte vi Freia att hoppa lite med Engla igen. Jag fixade också hö, och fyllde på nytt vatten i Poppans vattenhink.


Inga kommentarer: