fredag 14 september 2012

Ridpass...

Hej! Nu tänkte jag alltså skriva lite om måndagens (?) ridpass. Det började inte så bra, jag var lite småirriterad och även Poppan var inte på sitt bästa humör (vi har nu kommit fram till att hon förmodligen brunstar, då hon verkligen visar upp sig för en av hästarna) ... Hon ville inte riktigt lyssna, och gick inte så bra i traven, då blev jag lite för sur, vilket gjorde att hon blev ännu surare, vilket ledde till att hon till slut började galoppera, och styrde ut på spåret (vi hade ridit på volten först) och bara ökade... Hon galopperade kanske 5-6 varv innan jag fick stopp på henne, och jag tappade stigbyglarna efter kanske andra varvet... Tror som sagt att hon brunstar och att både hon och jag var sura, så när jag blev ännu surare så blev det för mycket för henne, men fick ett jättebra tips av Elin, att bara strunta i att bli sur för varje sak hon gör fel, och berömma ofta när hon gör rätt i stället, och det funkar jättebra än sålänge, speciellt nu när hon är lite lättirriterad för att hon brunstar, haha ;)

På tal om att vi tror att hon brunstar, när vi kom till stallet och skulle rida onsdags, sprang hon i väg i hagen när vi skulle hämta henne, och drog sedan med sig Apollo (en valack som går i samma hage som poppan) och oj vad dem rusa! Hon utmana honom på kapplöpning också, hon sprang riktigt fort! Poppan skulle riktigt visa upp sig för Apollo, sprang med svansen jättehögt och öronen spetsade, med luftiga steg och riktigt kråmade sig! Hon var så fin så, min lilla prinsessa! <3 ;) Tyvärr var jag inte tillräckligt snabbtänkt nog att ta fram mobilen och ta kort/filma, typiskt mig... Men men, riktigt gulliga var dem i alla fall!

Inga kommentarer: